خب باسلام خدمت همه دوستان عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه.در پست قبلی که جمعه هفته پیش گذاشتم عرض کردم از چهارشنبه باخروج موج به مدت چند روز هواخوبه واین هوای پایدار تا امروز شنبه که دارم پست میزارم همچنان ادامه داره.برای امشب تا ظهر فردا یکشنبه در برخی نقاط بارش پراکنده داریم.(به ویژه شهرهای جنوبی استان)برای شب یلدا پدیده خاصی مشاهده نمیشه. برای دوشنبه کمی افزایش دما داریم در طول روز آسمان نیمه آفتابی تا آفتابی خواهد بود. منتهی از غروب وشب بتدریج موجی زود گذر وسریع از سمت غرب استان وارد خواهد شد که موجب افزایش ابر به همراه وزش باد و بارندگی میشه.

برای سه شنبه بارندگی داریم کاهش دما رخ میده بارشها در برخی نقاط شکل بهتری داره و وزش باد.بارشها بتدریج از سه شنبه غروب و شب قطع میشه.باتوجه به الگوهای امشب از چهارشنبه اوضاع آرومه.

کاهش دمای خوبی سه شنبه وارد گیلان میشه.هرچند شدید شدید نیست.....خنده

 

 

 

نقشه بارش روز سه شنبه که بارشها در حد معمولی و در برخی نقاط استان بارش بهتر خواهد بود....

نقشه GFS روز سه شنبه.کاملاً مشخصه دریای خزر مواج خواهد بود.سمت بندر باکو دریا توفانی هستش.

 

 



تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 20:22 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

با سلام خدمت دوستان خوبم.

خب موجی تقریباً نه چندان جوندار از فردا شب وارد گیلان میشه که موجب بارش پراکنده باران وکاهش دما خواهد شد.بارشها درابتدا اصلاً شدید نخواهد بود وبسیار پراکنده هستش.فقط شیشه ماشین رو خراب میکنهخنده.از بامداد یکشنبه و طی همان روز وزش باد داریم که اصلاً شدید نیستش.در پستهای قبلی گفتم که موج از حالت قوی به ضعیف تبدیل شده.به هرحال این جو ناپایدار تا اواخر سه شنبه تقریباً بامدادچهارشنبه میتونه ادامه داشته باشه.برای دوشنبه و روزسه شنبه در برخی نقاط قدری افزایش بارش داریم.در نقشه پایین مشخصه اوج بارشها در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود ولی برای استان گیلان ضعیف عمل خواهد کرد.بعد از خروج موج از  روزچهارشنبه تا چند روزه بعدش دوباره جوی آرام گیلان را فرا خواهد گرفت.

 

 

خبرهایی از برف:

اینم از نقشه GFS برای اواخر دی ماه تقریباً هفته آخر دی ماه هستش.تو این نقشه سرما رو تا حد بارش برف برای مناطق جلگه ای استان گیلان آورده.انشاالله تثبیت بشه و برف خوبی رو ببینیم.

نقشه بعدی GFS برای اوایل بهمن ماه هستش.اونم سرمای شدیدی رو داره،میتونه برای نواحی جلگه ای گیلان برف به ارمغان بیاره.اگر اون موج اول نقشه GFS تبدیل به برف بشه فکر کنم این موج باطل میشه.شایدم نشد.امسال سال جلل خالق هاست...چشمک



تاريخ : جمعه 21 آذر 1393برچسب:, | 18:13 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

باسلام خدمت همه دوستان عزیز.

به این نقشه خوشگل خوب توجه کنید.خوشگل هستش ولی پدر موجارو داره در میاره.لعنتی مثل سد می مونه در مقابل موج های بارشی.اسمش پرفشار جنب حاره ای هست.این هفته بد جور مهمون ماستخنده خب در پستهای قبلی گفتم از دوشنبه تا پایان هفته اوضاع آرومه و افزایش دما داریم.در برخی از نقاط صبحها مه تشکیل خواهد شد(شهرهای نزدیک به دریا) برای سه روز پایانی هفته احتمال وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها وجود داره.

موج هفته آینده هم با توجه به شرایط بد جوی حاکم بر ایران گرم شده، یعنی بارندگی داریم هوا سرد میشه ولی نه با اون هوای بسیار سرد.در کل موج با هوای گرم وارد میشه.

(به هرحال اگه الگوها تغییر کرد اطلاع میدم)

 



تاريخ : یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, | 20:45 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

در نفشه پایین کاملاً مشخصه هسته بارشهای روز شنبه، در غرب استان خواهد بود.در مورد روز شنبه در پستهای قبلی توضیح دادم. چند ساعتی هستش ابرهای تیره وارد گیلان شدن.

شب خوش.

 



تاريخ : شنبه 15 آذر 1393برچسب:, | 1:32 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

باسلام خدمت همه دوستان.

خب امشب الگوها ورود موجی قوی و بسیار سرد و کاملاً زمستانی  رو از هفته آخر آذرماه به گیلان نشون میدن.چون فاصله مون تا اون روز زیاده فعلاً به همین پیش آگهی بسنده میکنم.

آیا بارش برف در جلگه داریم یا موج باطل میشه؟؟(صبور باشیم)

 

 



تاريخ : جمعه 14 آذر 1393برچسب:, | 18:44 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

با سلام خدمت همشهریان عزیز و همه دوستان گلم.

خب بارشهای خوبی که برای چهارشنبه انتظار داشتیم خداروشکر به وقوع پیوست.خب دیگهآخراشه حداکثر تا بامداد پنجشنبه.از فردا صبح دیگه باید منتظر رؤیت خورشید خانوم باشیم.پوشش ابر هم بصورت پراکنده درآسمان گیلان مشاهده خواهد شد.روز جمعه پدیده ی خاصی مشاهده نمیشه.منتهی از غروب وشب بصورت پراکنده در برخی نقاط بارش بارون رو شاهد خواهیم بود که مربوط به ترکش موج روز شنبه هستش.از روز شنبه هم پرفشاری نه چندان قوی وارد استان میشه که دوباره استان گیلان رو با بارانش خواهد شست.یکشنبه حالت ابری و دربرخی نقاط بارش پراکنده همراه خواهد بود گاهی با کاهش ابر به ویژه در جنوب استان.با توجه و با اعتماد به الگوهای امشب از دوشنبه تا تقریباً اواخر هفته روند افزایشی دما و جوی آروم رو شاهد خواهیم بود.

(البته هر گونه تغییر در الگوها اطلاع رسانی خواهد شد.)

 

اینم نقشه GFS روز شنبه،که نفوذ پرفشارو داره نشون میده:

 

اینم نقشه وزش باد GFS روز شنبه که کاملاً مشخصه وزش باد اصلاً شدید نیست.

 

و در آخر نقشه بارشی GFS رو مشاهده میفرمایید که بارشها اصلاً شدید نخواهد بود.ولی بازهم شکر.

 



تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:, | 21:43 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

باسلام خدمت دوستان.

خب همون طور که قبلاً عرض شد موجی از روز سه شنبه وارد استان میشه که موجب بارش رگباری در منطقه ما خواهد شد.بارشها در حدی هستش که موجب آبگرفتگی بشه به همراه وزش باد که در برخی نقاط گاهاً شدید میشه.فعالیت این سیستم میتونه از دوشنبه شب دربرخی نقاط شروع بشه که تا بعدازظهر سه شنبه ادامه داره.موج دومه ما ازچهارشنبه بتدریج وارد میشه به نظر میرسه موج دوم هم از نظر بارش وهم ازنظر وزش باد در سطح خوبی قرارداشته باشه،فعالیت این موج دربازه زمانی ظهر یا بعدازظهر تاشب خواهد بود.روز پنجشنبه هم اوضاع آروم وآفتابی هستش.

 

نقشه مربوط به سه شنبه صبح رو ملاحظه میفرمایید که کاملاً مشخصه بارشها نسبتاً شدید خواهد بود(به خصوص در مرکز استان):

 

 

اینم ازنقشه چهارشنبه بعدازظهر که بارشها شدیدتر میشن به همراه وزش شدید باد:

 

اینم از وزش شدید باد روز چهارشنبه همزمان با ورود موج دوم:

 



تاريخ : یک شنبه 9 آذر 1393برچسب:, | 21:43 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

با سلام خدمت دوستان عزیز.خب یه چند روزی هستش که نقشه ها عوض شده و اون موج قوی که میخواست از فردا(شنبه) بیاد تا حدودی ضعیف شده.امشب فرصت کردم به شما اطلاع بدم.خب همچنان بارش پراکنده باران رو در منطقه ما شاهد هستیم از امشب و برای فردا قدری بارشها در برخی نقاط شدید میشن به همراه وزش باد که بتدریج از غروب شنبه از میزان بارشها کاسته خواهد شد.یکشنبه و دوشنبه خورشید خانوم نمایان میشه و اوضاع آرومه + افزایش جزئی دمارو نیز شاهد خواهیم بود.

براساس آخرین وضیعت الگوهای هواشناسی موجی از روز سه شنبه وارد استان میشه که موجب بارش باران و وزش باد خواهد شد.اجازه بدین یه ذره جلوتر بریم درموردش بیشتر صحبت میکنیم.

 خب تو این نقشه کاملاً مشخصه که توده ای از هوای سرد در روز سه شنبه بر فراز دریای خزر درحال عبور خواهد بودکه حتماً ترکشش مارو میگیره.(انشاالله)

   

 

اینم نقشه هفته بعدتر که داره دادمیزنه یه خبرایی هستش....

 



تاريخ : جمعه 7 آذر 1393برچسب:, | 20:29 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

گیل هوا: 

در طول ماههای آذر دی و بهمن دمای آبهای مناطق حاره ای مرکز اقیانوس آرام تا حدی بیشتر از نرمال پیش بینی شده است که امکان توسعه النینو مودوکی در زمستان پیش رو وجود دارد.دمای آبهای شرق اطلس شمالی تا حدی کمتر از نرمال خواهد بود.در حوزه ی اقیانوس اطلس شمالی نیز آیهای غرب این اقیانوس سردتر از نرمال پیش بینی شده است که نشان دهنده ی افزایش تداوم مقدار مثبت شاخص nao است و در این حالت نیز احتمال ریزش هوای سرد شمال اروپا به خاورمیانه بیشتر می شود.دمای آبهای اقیانوس هند در حد نزدیک به هنجار پیش بینی شده است.

<<<ژاپن پارسال هم زمستان شمال رو درست پیش بینی کرده بود >>>

 

 



تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 10:50 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |

باسلام خدمت دوستان عزیز..خب بارشهای خوبی در سطح استان شاهد هستیم که قبلاً پیش بینی شده بود.بارشها با وجود ماندگاری این پرفشار پرقدرت همچنان تا پایان هفته ادامه داره ولی از چهارشنبه شدتش کمتر میشه.پنجشنبه بارش پراکنده وحالت ابری  گاهی با کاهش ابر وجود داره جمعه هم بارشهای پراکنده ای در استان رخ خواهد داد.

واما موجی قوی وسرد از اوایل هفته آینده وارد استان خواهد شد.(با ما همراه باشید.)



تاريخ : دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:, | 21:31 | نویسنده : سید سجاد حاتم زاده |